D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : loboda_zoltan_digit_kompetenciafejlesztes.jpg F ő c í m : Digitális kompetencia-fejlesztés nemzetközi és hazai perspektívái B e s o r o l á s i c í m : Digitális kompetencia-fejlesztés nemzetközi és hazai perspektívái S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Loboda U t ó n é v : Zoltán I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2021-11-22 E s e m é n y : elérhető I d ő p o n t : 2021-04-08 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja. A t í p u s n e v e : prezentáció A t í p u s n e v e : előadás M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Networkshop 2021 M e g n e v e z é s : Videotorium A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Loboda Zoltán S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Jogvédett T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Oktatáspolitika, oktatásügy T á r g y s z ó : oktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : keretrendszer M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : digitális technika M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 2021 M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : Digitális kompetencia-fejlesztés nemzetközi és hazai perspektívái N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Digitális kompetencia-fejlesztés nemzetközi és hazai perspektívái
Loboda Zoltán, Digitális kompetencia divízió
2021.04.09.
Digitáliskompetencia fejlesztés nemzetközi és hazai perspektívái
2021.04.09.
Keretrendszerek használata
Kompetenciakeret - a céges világban régóta ismert eszköz a cég céljainak és a munkavállalók teljesítményének összehangolásához, belső képzésekhez
Referenciakeretek használata
stratégiai, szabályozási intézményesült eszköz
Képzés
Értékelés, tanúsítás, igazolás
Szakmai konszenzus alapján leírják a releváns kompetencia elemek körét (nem teljes)
Szerkezetük: digitáliskompetencia területek, szintek
A struktúrába szervezés célja az átláthatóság
Közös nyelv kialakítása (+ magyarítás)
Tanulás támogatása: útvonal
Folyamatos frissítés tárgyai
Többnyire táblázat (mátrix) forma
DigComp univerzum
Angol digitális készségkeret
Québeci keret
Osztrák digi.komp
Digitáliskompetencia
Állampolgári alapkészlet
- digitális eszközhasználati készség + bármilyen IKT használatot igénylő munkához szükséges kompetencia elemek
Adott szakmai munkakör betöltéséhez szükséges digitális kompetencia összetevők, készségek
Egy adott szektorban/ágazatban szükséges digitális kompetencia elemek + IKT készségek
DigKomp - Digitális Kompetencia Keretrendszer
1341/2019 (VI.11.) Korm.hat.: szerint a Kormány célja:" hogy a digitális felkészültség és kompetenciák hiánya miatt Magyarországon senki ne szoruljon ki a digitális világból és a digitális gazdaságból, továbbá folyamatosan bővüljön a digitálisan felkészült munkavállalók köre"
Profil alapú
digitális-kompetencia keretrendszer
létrehozása
1341/2019. Korm.hat
GINOP 6.1.2.- Digitális szakadék csökkentése projekt
Mit tesz lehetővé a DigKomp rendszer?
A digitális kompetencia
fejlesztését: önfejlesztés, gyakorlás - kapcsolat a Tanulástámogató Platformmal
profil mérését és értékelését
profilok kialakítását
tanúsítvánnyal történő elismerését
fejlesztésére irányuló képzések összegyűjtését és ajánlását
ÁDKK
Amit követtünk:
A szerkezet: 5 terület, 21 kompetenciaelem, 8 szint és azok leírása (95%-ban)
Amit kritikával kezeltünk, másképp csináltunk, kiegészítettünk:
Kevés számú példa sok életszerűtlenséggel
Példaterületek az eredetiben: a munka világa=álláskeresés, tanulás, a magyar fejlesztésben: privát élettér és munka világa
Sok a 8 szint (ez nem hazai probléma)
EU-s szinten nincs értékelési, tanúsítási láb, a DigKomp rendszerben van
Online szolgáltatások igénybevétele kapjon súlyt az állampolgári jártasságon belül
Szintdefiníciók a példák előtt (168)
Példák privát és munka (lásd a digitális kompetencia felosztását: 1. privát élettérben működő, 2. a munka világához kapcsolódó, 3. szakmai tevékenységekhez kapcsolódó, 4. IT profi
Belső kapcsolódások jelzése: a keret analitikus jellegű, az életszerű példák komplexek, azaz több területet érinthetnek egyidejűleg. A kapcsolódó elemet a cellák szövegének végén számok jelzik. Ez a "réteg" plusz információ pl. képzőknek.
Állampolgári digitáliskompetencia kerete - DIGKOMP ÁDKK
Köszönjük a figyelmet
Elérhetőségek:
loboda.zoltan@djnkft.hu D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Eszenyiné dr. Borbély Mária: Digitális írástudás, digitális kompetenciák a statisztika tükrében A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 12 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 12 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : HTML dokumentum T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 72 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített Á l t a l á n o s m e g j e g y z é s : Networkshop 2021 konferencia A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |