Normál kép: magyar_grafika_1924_0086_002resz.jpg   Méret: 770x556 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Nagy kép: magyar_grafika_1924_0086_002resz_nagykep.jpg   Méret: 1449x1046 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Wanko Vilmos szedéspéldái "ízlés, mérséklet és életerő az akcidenciában" című cikkéhez.
Betű - Schrift: Ohio-antikva, Ohio-kursiv (Schriftguss A.-G., Dresden). Szedés - Satz : Tóth Ferenc.

Ismertető szöveg: "Jelen számunk mellékletei szemléltető módon mutatják be a legegyszerűbb és klasszikus szedést, szembeállítva az expresszionista művészetek hatása alatt készült munkákkal.
1-2. példa: Az 1. tipikus klasszikus irányú szedés: spacionírozott szedés, laza konstrukció, szabadon kiképzett, váltakozó hosszabb-rövidebb sorokkal. A ritkítás, a levegős elrendezés egyaránt a kis betűk alkalmazását kívánta s így a fősorhoz nem lehetett túlnagy betűfokot venni s ezért az előtérbe nyomulását kiemelkedő színezéssel segítettük elő. A zöld keret inkább csak az oldalpapír síkjából való kiemelkedést célozza, tehát el is maradhatott volna épúgy, mint a fősor alatti zöld vonal sem okvetlenül szükséges. A 2. példa szövegszedése már nem oly keresetlen megoldású, mint az előbbié. Ebbe a szedésbe már konstrukciót vittünk bele: főszövegként szedtük a szlovák nyelvű szöveget, a magyart és németet pedig csak diszkrét kíséretként, mint formátumhatározó sorfoltokat. A hajlított sor a merevség enyhítésére való. A kompozíció folthatásra való törekvést árul el, a spacionírozott apróbetűs sorszedés viszont biztosítja a finom összhatást, a tónus (ami a gyakorlatban színes papírt jelenthet) pedig ezt csak fokozza: enyhíti a szövegnyomás és a papír fehérsége közötti nagy ellentétet. "
(Forrás: Magyar Grafika, 1924. március-április)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page