Ismertető szöveg: 1975. 75 ÉVES A MAGYAR AUTÓKLUB
Ofszetny. 11 3/4 F. fog.
T.: Kékesi László
Névérték: 80 f
Á 1975. márc. 27.-1976. dec. 31.
PM 473 000 fog. 5 456
3031 3033 80 f Ford T (1908) 30,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Henry Ford amerikai nagyiparos. Az Edison Co.-nél dolgozott
technikusként. 1892-ben készítette el első személygépkocsiját. 1903-ban hozta létre a
Ford Motor Company-t, amelynek elnöke volt
1919-ig. Sikerét és meggazdagodását az 1908-ban
elkészült Galamb József magyar
gépészmérnök által tervezett T-
modellnek köszönhette, amely a világ első
egyszerű, viszonylag olcsó népautója volt, és amelyből 1927-ig több mint 15 millió
darabot gyártottak, bevezetve a szalagszerű
termelést 1913-ban. 1920-tól új üzemszervezést,
üzlet- és gazdaságpolitikát vezettek be és az 1903-as
kis családi vállalkozásból az USA leghatalmasabb
és egyedüli független vállalkozásává fejlődött. A
gyáróriás a személygépkocsik mellett számos más
terméket is gyártott. A gyárat 1919-43 között fia,
Edsel Boyant Ford, 1943-45-ben
ismét saját maga, majd 1946-60 között Henry Ford
II. nevű unokája vezette. Az óriás-vállalkozás
1999-ben megvásárolta a Volvo személyautó-gyártó részlegét, 2000-ben a Land
Rover márkát, 33 %-os részesedése van a japán Mazda vállalkozásban. A General
Motors után a világ 2. legnagyobb autógyártója lett a vállalat. 2003-ban több mint
327.000 alkalmazottat foglalkoztatott. (A XX.század Kr.1994., Új Magy.L.1960.2k.383
o., Larousse 1991.1k.886 o., MNL.8k.146 o., 19k.317 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Július) https://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|