Normál kép: jul2_04.jpg   Méret: 770x448 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: jul2_04_nagykep.jpg   Méret: 1457x847 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1975. 75 ÉVES A MAGYAR AUTÓKLUB
Ofszetny. 11 3/4 F. fog.
T.: Kékesi László
Névérték: 80 f
Á 1975. márc. 27.-1976. dec. 31.
PM 473 000 fog. 5 456
3031 3033 80 f Ford T (1908) 30,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Henry Ford amerikai nagyiparos. Az Edison Co.-nél dolgozott technikusként. 1892-ben készítette el első személygépkocsiját. 1903-ban hozta létre a Ford Motor Company-t, amelynek elnöke volt 1919-ig. Sikerét és meggazdagodását az 1908-ban elkészült Galamb József magyar gépészmérnök által tervezett T- modellnek köszönhette, amely a világ első egyszerű, viszonylag olcsó népautója volt, és amelyből 1927-ig több mint 15 millió darabot gyártottak, bevezetve a szalagszerű termelést 1913-ban. 1920-tól új üzemszervezést, üzlet- és gazdaságpolitikát vezettek be és az 1903-as kis családi vállalkozásból az USA leghatalmasabb és egyedüli független vállalkozásává fejlődött. A gyáróriás a személygépkocsik mellett számos más terméket is gyártott. A gyárat 1919-43 között fia, Edsel Boyant Ford, 1943-45-ben ismét saját maga, majd 1946-60 között Henry Ford II. nevű unokája vezette. Az óriás-vállalkozás 1999-ben megvásárolta a Volvo személyautó-gyártó részlegét, 2000-ben a Land Rover márkát, 33 %-os részesedése van a japán Mazda vállalkozásban. A General Motors után a világ 2. legnagyobb autógyártója lett a vállalat. 2003-ban több mint 327.000 alkalmazottat foglalkoztatott. (A XX.század Kr.1994., Új Magy.L.1960.2k.383 o., Larousse 1991.1k.886 o., MNL.8k.146 o., 19k.317 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Július) https://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page