<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://keptar.oszk.hu/061400/061486</URLOfDoc> 
	<Filename>177_272_pix_Oldal_28_Kep_0002.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://keptar.oszk.hu/061400/061486/177_272_pix_Oldal_28_Kep_0002_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>A Budapesti földalatti villamos vasút</MainTitle>
	<UniformTitle>Budapesti földalatti villamos vasút</UniformTitle>
</DKAtitle>
<creator> 
	<RoleOfCreator>fényképész</RoleOfCreator> 
	<CreatorFamilyName>Klösz</CreatorFamilyName> 
        <CreatorGivenName>György</CreatorGivenName> 
        <CreatorInvert>N</CreatorInvert>
        <CreatorYears>1844-1913</CreatorYears>
</creator>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>digitalizálta</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>Arcanum Adatbázis Kft.</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2015-06-13</PdateChar>
        <Pdate>2015-06-13</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>digitalizálva</Pevent>
        <PdateChar>2008-09-01</PdateChar>
        <Pdate>2008-09-01</Pdate>
</date>
<type>
        <NameOfType>fénykép</NameOfType>
        <NameOfType>újságrészlet</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Vasárnapi Ujság</NameOfCollection>
</subcollection>
<original_document>
        <OriginalTitle>Vasárnapi Ujság</OriginalTitle>
        <OriginalAttendance>Vasárnapi Ujság 43. évf. 17. sz. (1896. április 26.)</OriginalAttendance>
        <OriginalType>hetilap</OriginalType>
</original_document>
<source>
        <NameOfSource>OSZK EPA</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://epa.oszk.hu/00000/00030/02201/pdf/02201.pdf</URLOfSource>
</source>
<topic>
        <Topic>Építészet, építőipar</Topic>
        <Subtopic>Mélyépítés</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Építészet, építőipar</Topic>
        <Subtopic>Út- és vasútépítés</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Történelem, helytörténet</Topic>
        <Subtopic>Helytörténet, helyismeret</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>fénykép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>település</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>földalatti vasút</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>utcakép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>épületkép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>állomás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>villamos jármű</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Budapest</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>19. század vége</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Caption>Tetőszerkezet az Aréna-úti állomáson</Caption>
        <Description>"Ily körülmények között az egyedül helyes megoldás csak az lehetett, melynek megvalósítására a városi villamos vasút-társaság a budapesti
közúti vaspálya-társasággal együtt vállalkozott, t. i. a Gizella-tértől az Andrássy-úton végig, a Városligetig föld alatt nyitni utat a közlekedésnek. E tervet sokan nagyon merésznek tartották, és bizalmatlansággal is fogadták; mindazonáltal alig szenved kétséget, hogy a földalatti vasút megvalósítói pénzügyi tekintetben is jól számítottak. Biztató példa előttük, hogy a városi villamos vasút, melynek kiépítését évi hét millió utasra alapították, ma már 17 millió utast szállít, míg a kétszer olyan hosszú közúti lóvonatú vaspályán 22 millió utas jár. A földalatti vasútnak körűlbelől 4 millió utast kell évenként szállítania, hogy a befektetés gyümölcsözővé legyen. A földalatti vasút kezdő állomása a Kugler-féle czukrászbolt közelében a Gizella-téren van, a vágányok azonban a Vigadó-útcza végéig nyúlnak. Ezen a részen van ugyanis az induló -és az érkező vágány egymással összekapcsolva.
(Forrás: Vasárnapi Ujság 43. évf. 17. sz. (1896. április 26.)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Az Andrássy-út a földalatti villamos vasút Bajza-utczai állomásával / építész Brüggemann György, fényképész Klösz György</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://dka.oszk.hu/html/kepoldal/index.phtml?id=41199</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>1115x726</MaxImageSize>
        <FinestResolution>199</FinestResolution>
        <ColorOfImage>szürke</ColorOfImage>
        <MaxColorDepth>24</MaxColorDepth>
        <CompressionQuality>erősen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Nagy Erzsébet</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>